Türkçe Etkinliği

Anadili etkinliklerinin temelinde öğrencilerimizin dil ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunma ,kelime dağarcıklarını geliştirerek anadillerini daha etkin bir şekilde kullanabilme ,duygu ve düşüncelerinin farkına vararak kendilerini rahatça ifade edebilme , öz güvenlerinin gelişerek çevre ile rahatça iletişimde bulunabilme becerilerini desteklemek yer almaktadır. Bu doğrultuda Anadili etkinlikleri okulumuzda öğrencilerle birlikte eğlenerek, sezdirerek ve oynayarak yapılmaktadır.

Anadili Etkinlikleri okulumuzda üç aşamada yapılmaktadır. Hikaye öncesi dediğimiz ilk aşamada yıllık programda yer alan konular doğrultusunda bilgi dağarcığını geliştirmeye yönelik sohbet çalışmaları yapılır. Öğrencilerimiz gözlem ve deneyimlerini birbirleriyle paylaşırlar. Ayrıca belirlenen herhangi bir konu hakkında düşünme, fikir yürütme, problem çözme çalışmaları yapılarak öğrencilerimizin yeni bilgiler öğrenmesi, düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve edinilen bilgilerin transfer edilmesi sağlanır.  Sohbet zamanından sonra konu ile ilgili tekerleme, parmak oyunları, şiir, bilmeceler söylenir. Hikaye zamanında eğitici öykü ve masallar dinlenir , konu ile ilgili çeşitli görseller izlenir. Hikâye sonrasında ise hikayeye isim bulma ,yarım kalan hikayeyi tamamlama , hikayeyi resimlendirme ve dramatizasyon gibi çeşitli çalışmalar yapılır.

Nec id facer adipisci regione mei an